Nijmans buurtfeest 2011, prima geslaagd!

 
Het weekend van 8, 9 en 10 september vierde de Halle Nijman haar jaarlijkse buurtfeest. Donderdagavond speelde toneelvereniging W.D.Z. de klucht ‘Boerenbont en Rode Lampen’ voor eigen publiek. Zoals de titel al doet vermoeden was het soms een beetje pikant, maar wel met een knipoog. Het spel ontlokte menige glimlach, stiekem gegniffel en spontaan gelach. Een goed begin van een paar gezellige dagen.
Vrijdagmiddag was er het schoolfeest voor de kinderen van de Nijman- IJzevoordeschool die dit jaar het thema ‘dans’ had. Het thema werd zeer divers uitgebeeld in de versieringen en in de spelactiviteiten voor de kinderen.
Vrijdagvond kon men deelnemen aan de sterrit en daarna in de zaal dansen bij de muziek van DJ HenxMuziek 4 All. In de tent achter de zaal was er voor de jeugd hun eigen feestje met Fifty Fifty entertainment. Zij, en de toezichthoudende volwassenen, hebben genoten van de muziek en de, gratis, ranja!
Het zaterdagmiddagprogramma begon met ophalen, met paard en koets, van het koningspaar 2010. Voor ze het feestterrein mochten binnenrijden moest er, geheel volgens de Nijmanse traditie, eerst tol worden betaald in de vorm van een borreltje.
Hierna kon de tocht, onder begeleiding van Muziekvereniging Euterpe, worden afgesloten op het feestterrein achter zaal Lovink.
Na de stoelendans kon men zich inschrijven voor het vogelschieten en deelnemen aan de diverse spellen voor jong en oud.
Richard Harbers schoot bij het vogelschieten de romp naar beneden en hij werd daarmee, met een luid en duidelijk ‘yes’, schutterskoning van de Nijman. Bij de jeugdvogel schoot Dyonne Post de vogel van zijn pootjes, zij is daardoor de jeugdkoningin van de Nijman. Het buurtfeest werd zaterdagavond afgesloten met een spetterend optreden van ‘Forever’. Zondag rond het middaguur werd door de feestcommissie alles weer opgeruimd, nog één gezamenlijk pilsje gedronken met
daarbij een broodje frikandel of kroket en de conclusie trekken: Het weer was goed, de stemming prima, kortom een buurtfeest dat het organiseren waard was!

<< TERUG >>